SENS utser Elsa Björklund Jonsson till CFO

30 augusti 2024, kl 09:30 | Regulatoriskt pressmeddelande

Sustainable Energy Solutions Sweden Holding AB (publ) (”SENS” eller ”Bolaget”) meddelar idag att Elsa Björklund Jonsson har utsetts till Chief Financial Officer (CFO) med start under september 2024. Hon kommer att efterträda nuvarande interim CFO Jonatan Forsberg, som avslutar sitt interimsuppdrag.

Elsa Björklund Jonsson är utbildad vid Södertörns högskola och har över 20 års erfarenhet inom finans och controlling. Under sin karriär har hon haft många ledande befattningar inom finans med inriktning på solenergi/grön teknik, FMCG, grossistverksamhet och kapitalanskaffning. Hennes senaste roll var som Group CFO på Solkompaniet, där hon under fyra år spelade en avgörande roll för att forma företagets och dess dotterbolags utveckling under en intensiv period av tillväxt.

Henrik Boman, VD för SENS, kommenterar:
"Jag är mycket glad över att välkomna Elsa Björklund Jonsson, som har en kvalificerad ledarskapsmerit och djupgående kunskap inom solenergi och grön teknik. Jag ser fram emot ett nära samarbete med Elsa när vi fortsätter att leverera tillförlitliga och hållbara energilagringslösningar. Jag väl även rikta mitt tack till Jonatan Forsberg för den tid som interimsuppdraget har varat och allt det positiva som hans kunskap har lett till i att ytterligare lyfta SENS och vår affär.

Henrik Boman, VD; Tel: +46 70-224 63 61

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 augusti 2024 kl 09.30

Sustainable Energy Solutions Sweden Holding AB (publ), SENS, tillhandahåller lösningar som möjliggör omställningen mot en fossilfri och CO2 neutral energiförsörjning både lokalt och internationellt. SENS utvecklar, bygger och säljer storskaliga projekt inom sol- och vindkraft och energilager. Bolaget bedriver även konsultverksamhet mot energibolag och fastighetsägare inom hållbara energisystem. Företaget är också aktivt inom teknikutveckling kopplad till förnybara energislag och energilagring. Bolaget är listat på NGM Nordic SME under kortnamnet SENS.